Tuesday, April 19, 2005

Boston i nuet

Jeg tog til Boston for at tilbringe endnu en weekend med at "kigge ned i gulvet". Så nu er Shambala level III "warrior in the world" også gennemført. Det er en lidt voldsom titel, men en hel weekend med meditation kræver også sit mod.

Jeg var så heldig at den tibetanske lama Sakyoung Miphan Rinpoche samme weekend var i Boston for at løbe Boston Marathon som den første tibetanske lama nogensinde. Han holdt en lille talk lørdag aften og jeg tog Camilla med. Både hun og jeg blev temmeligt overraskede over de buddhistiske ritualer. Miphans muntre og uhøjtidelige fremtoning bragte dog de højtideligt sungne vers i rette sammenhæng og hans ubekymrede smil og opfriskende jokes løftede stemningen ud af denne verden. Jo, han er en rigtig Lama!

Mandag klatrede Camilla og jeg op i et hegn tæt på Marathon-mållinjen for at se den løbende lama komme i mål. Men vi fik desværre ikke øje på ham. Lamaer kan åbenbart også forsvinde i en mængde af 'almindelige' mennesker.

Film fra Boston Marathon


Sushi i Boston


Shambhala meditation center, Boston


109th Boston marathon


Sakyong Miphan Rinpoche

0 Comments:

Post a Comment

<< Home