Tuesday, July 19, 2005

Nanga Parbat

8000 m hoeje bjerge rejser sig stejlt og sneklaedte over Pakistans golde klippelandskaber. Jeg er taget nordpaa i Pakistan langs "the Karakoram Highway" og er nu paa vej til en lille landsby i bjergene, Minapin, hvorfra der er smukt at vandre. Jeg rejser med Tore fra Danmark der er taget hertil med sin cykel. Vi har lige vaeret paa to dages vandretur med telt for foden af 8200 m hoeje Nanga Parbat.





Jeg startede min tur med at flyve til Delhi og rejste derfra i to dage for at komme herop i det nordlige Pakistan. Det var en god tur og jeg moedte somsaedvanlig mange venlige og hjaelpsomme mennesker der goer det let at rejse som enlig blondine. Paa vejen naaede jeg at opleve kaotiske Delhi og sove ved sikh'ernes helligste sted "the golden tempel" i Amritzar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home