Thursday, July 12, 2007

Dokumentarist i Mongoliet

Sammen med Rikke Dam har jeg vundet et af Danidas Verdensbilledlegater i 2007 og er rejst til Mongoliet for at lave en 12 min dokumentarfilm. Filmen handler om en lille hestevaeddeloeber, der deltager i den aarlige nationale festival Nadam. Vi har fulgt drengen og hans bedstefar/traener i 3 dage, og har faaet nogle udemaerkede optagelser. De naeste dage gaar med oversaettelser, optagelser i hovedstaden Ulan Bataar. Vi haaber ogsaa muligheden byder sig for at itnerviewe rytterens foraeldre, der er flyttet fra land til by.


Jeg deler en traditionel og hyggelig geer med 5 andre unge mennesker paa backpacker budget.


Udsigt fra min geer. I Ulan Bataar blander store betonbygninger sig med traditionelle telte.


En vodka reklame fra downtown UB. I Mongoliet bliver man en aegte Chenghis af at drikke vodka!


Familien vi fulgte under Nadam festivallen.


Den lille rytter viser stolt sine lego-gaver frem. Genialt legetoej.

1 Comments:

At 1:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej $tine
Det virker helt forkert, at du er i Mongoliet uden mig!!! Nyd det rigtig meget, jeg ved jo, hvor fantastisk der er :-)
Glæder mig til at se dig, når du kommer hjem,
knus Trine

 

Post a Comment

<< Home