Sunday, March 06, 2005

$tine over there...

Jeg er kommet til USA. Landet vi elsker at hade, folket vi finder overfladiske, men dog fascinerende. Mit førstehåndsintryk har ikke formået at rykke ved fordommene - gode eller dårlige.

Jeg bor hos Jill og John i "The American House", der lever op til navnet med flag, lyskæder, blomstrede tapeter og røvballegardiner. Pittsfield kunne også kaldes "The American Town". Som alle andre middelstore byer er centrum dødt og uinteressant fordi butikkerne flytter ud i storcentre omkring byen. Her er en "bad" og "good" bydel, north and south street og masser af overvægtige amerikanere; skræmmende påmindelser om hvor vigtigt det er at føre en sund livsstil og lade bilen stå - hvis der da var et andet alternativ! Jeg bliver dog, mod enhver amerikansk tradition, spist af med dejlige sunde varierende retter kreeret af John, der er en meget striks og omhyggelig husholderske.

Mine første 2 dage har stået på internet-hang-out og sang. Jeg har været med til gudstjeneste i den lokale methodist kirke og lært at "fashionable people are just stylish dust" fulgt af mange andre gode onliners, som amerikanerne jo sætter højt. Var lige hjemme at vende inden jeg tog til korprøve med arbejdsgiverens kone og datter, så nu skal jeg synge med når koret opfører Thomas Haydns Requiem i maj.

Dagens begivenheder og seafood dinner blev skyllet ned med ukrainsk øl, sammen med ukraineren Andy, der også bor i huset og en russisk/amerikansk ven.

Indtil videre tegner det godt. Nu er jeg spændt på at starte i Lightning Technologies, og så håber jeg på at joine et kor eller volley hold på det nærmeste "college" for at møde nogle flere jævnaldrende unge.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home